Malgrat la forta calor,
prop de cinquanta persones es van arribar en la tarda d'ahir, dilluns 25 de
juny, a la presentació de “Ensenyar, aprendre, salvar-se”, el llibre editat per
l'AEPCFA com a eina mobilitzadora i participativa que vol generar el debat al
voltant de dos temes: la necessària, justa i urgent lluita contra els
analfabetismes (absolut, funcional, digital, polític, econòmic,…) i la defensa
de les llengües minoritzades i / o en perill d'extinció.
L'activitat va tenir lloc
a la ciutat de Mataró, Maresme, i concretament a l'Escola d'adults Els
tarongers. Aquesta Escola de persones adultes, la més antiga de Mataró i de les
pioneres a Catalunya, fundada en 1978 fruit de les lluites veïnals, acumula una
gran experiència en matèria d'alfabetització i Educació Popular i ha ajudat a
moltes gents vingudes de tot arreu a aprendre la llengua catalana i a millorar
el seu nivell d'instrucció i les seves oportunitats laborals. No hi havia doncs
un altre marc millor que aquesta escola per parlar d'educació,
d'alfabetització, de llengua, d'amor i de solidaritat.
Les persones de la taula, Pepa
Llobet, responsable de la formació d'adults de l'Institut Municipal d'Educació
de l'Ajuntament de Mataró, Esther Benito, mestra i directora de l'Escola
d'adults, Adama Bojang, representant a l'Associació Musu Kafo, Asmaa Aouattah,
per l'Associació Taghrast-Espai Amazic, Maria Bermúdez, tècnica del Centre
d'informació i recursos per a les dones de l'Ajuntament de Mataró i Sebas
Parra, de l'AEPCFA de Girona, van iniciar amb unes paraules de presentació i a
continuació es va dur a terme una dinàmica participativa al voltant de les
paraules triades per les persones participants, en la seva majoria professorat i
alumnat de l'Escola d'adults, que va desembocar en un debat obert que es va
desenvolupar en un clima càlid, respectuós i molt participatiu.
Amb el compromís de
continuar el treball a favor de l'alfabetització, de l'ensenyament de la
llengua catalana i de l'educació pública la directora del centre va tancar
l'acte que finalitza el curs acadèmic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada